ChristenUnie voor de Verandering, 12 weken tot 12 september 2012!!!

Idealen-in-chrisistijd-inleiding-2dinsdag 19 juni 2012 18:58

De ChristenUnie kiest voor de Verandering. Zeven christelijk-sociale hervormingen voor de Verandering.

Een samenleving met vrijheid en verantwoordelijkheid

Vrijheid van godsdienst en levensovertuiging. En dat ook elkaar gunnen....

Vrijheid van godsdienst en levensovertuiging. En dat ook elkaar gunnen, want we kunnen alleen dan goed met botsende overtuigingen omgaan als we elkaar de ruimte te gunnen die we zelf ook graag willen hebben.
Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.’ Eis rechten, vrijheden en respect niet in de eerste plaats op voor jezelf maar gun ze de ander. Naastenliefde houdt in: royale ruimte en oprechte aandacht voor de ander.

De Nederlandse bevolking is divers, Nederland is een veelkleurige samenleving. De komst van migranten heeft de Nederlandse samenleving verrijkt. Maar de komst van migranten heeft ook veel gevraagd van de samenleving. Het is tijd om te investeren in het onderlinge vertrouwen. Onze samenleving is ook een multireligieuze samenleving geworden. Met name de komst van de islam plaatst Nederland voor een nieuwe uitdaging. Het christendom en de islam verschillen fundamenteel van elkaar. Islamitische landen hebben veelal een gebrek aan politieke en religieuze vrijheid. Zo is het pijnlijk te constateren dat christenen, joden en andere minderheden in islamitische landen vervolgd worden of als tweederangsburger worden beschouwd.

Het debat over de gevolgen van de komst van de islam en de identiteit van Nederland moet gevoerd worden. Voor de ChristenUnie zijn in dat gesprek de christelijke waarden die onze cultuur mede hebben gevormd leidend. Onze fundamentele vrijheden, zoals godsdienstvrijheid, zijn van groot belang. Dat is voor de ChristenUnie geen ‘concessie’, maar een kwestie van ‘confessie’. Geloof kan niet worden afgedwongen met geweld. Daarom kan vrijheid niet met onvrijheid worden verdedigd. De ChristenUnie zal nooit instemmen met de inperking van fundamentele vrijheden voor een specifieke groep, of dit nu gaat om christenen of moslims.

De ChristenUnie kiest voor:
Ruimte voor religie in de publieke ruimte. Iedereen, christen of niet, heeft de vrijheid om ook in het publieke domein zijn hart te laten spreken.

Reacties op 'ChristenUnie voor de Verandering, 12 weken tot 12 september 2012!!!'

zwcowvi
Geplaatst op: 18-10-2014 20:44 Quote
S4eeKv <a href="http://jfoljuakvnus.com/">jfoljuakvnus</a>, vgddknmtqqsq, [link=http://ykyaaetudcpj.com/]ykyaaetudcpj[/link], http://syuwjyyohsfi.com/